2017 ny modell för hundtröjor, toypudel m.fl

 
Lisa, 1,5 år,en glad och busig toypudel som behöver värme när hon är kortklippt, men som många hundar inte tycker om kläder om de inte sitter bra på. Lagom storlek anpassat efter kroppens mått, och med benhål istället för ben, det brukar vara lättare att röra sig i för det gillar Lisa. Hon springer gärna och leker jaga och busar med hundkompisar i stan, och ute i skogen på landet, sitt andra hem.
 
Så jag har stickat på ett nytt sätt, nerifrån och upp och sen ihop vid halsen. Ryggdelen kan stickas för sig och mage/bröst för sig. Det gör motivstickandet enklare och tröjan är i 100% alpacka för mjuk skön värme, en go fintröja för söndagspromenader tycker Matte som ville ha en 'norsketröja' med namnet Lisa i blått, vitt och rött.




 
om ni vill kontakta mig är det lättast att skriva ett pm på Facebook
 
 
 
Mönstret Marius, en norsk klassiker, inspirerade mig till Lisas 'norske' tröja. Så gjorde jag mitt eget med annat mönster, namn och en pudel, det var kul!
 
 
 
Hitta Marius strikkebok i handeln eller på bibliotek, där finns många fina modeller, bl.a mönster till hundar, lycka till!
 
 
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Stickat med Rustas reflexgarn

Ny modell till Whippet

Sticka hundtröja grundmönster tips