Fel åt alla hållen

Nu har jag lärt mig att hur länge och mycket jag än har stickat kan jag alltid göra fel ändå. Kunde inte förstå hur jag gjort för att den nya tröjan skulle bli så mkt för stor.. så jag gick tillbaks till anteckningarna och hittade ett litet men avgörande räknefel på vägen.. så dags att göra om helt enkelt.

Jag repar upp och stickar om, hur frestande det än är att lägga åt sidan och göra ett nytt projekt så vill jag få det rätt, och då ska jag bli glad om det kan bli som jag tänkt mig.. nu är det inte så bråttom heller på sommartiden så tur i oturen. För varje fel och misstag blir det också en chans att göra om och göra nytt så det blir rätt istället tänker jag, hur tänker ni?




 
Bästa tipset idag när man stickar något nytt, anteckna varje lite uträkning på vägen, häpp!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det första grundmönstret hundtröja

Mönster Benzotröjan stl 35 Medium

Sticka hundmössa med halskrage